Chcete se hořce zasmát? Tak čtěte dál. Největší stavbou je i v letošním roce naše nová radnice.

Vizualizace komplexu Zahálka.

Cena se již vyšplhala na 606 milionů. Další miliony si vyžádá i vlastní zprovoznění budovy. Dokončení stavby se předpokládá na 1. máje roku 2021. Druhým skvostem roku 2020 bude nově vybetonované Sofijské náměstí. Jeden mladý muž si na jedné z modřanských facebookových stránek radostí výskal, že konečně zmizí nenáviděný komunistický beton. Že to zmizení bude stát 60 milionů korun, to se náš mládenec asi nedozvěděl…
A dál nic. Peníze na nové školy či školky v nedohlednu, silniční připojení Prahy 12 na vnější okruh v nedohlednu, tramvajová trať do Libuše tamtéž. Nová informace. Do stavebního povolení tramvajové tratě bylo podáno zásadní odvolání soukromých vlastníků pozemků. Bude-li úspěšné, znamená to posun zahájení stavby nejméně o rok.
A hrome, co to píši, že nic! Naši milí developeři přece staví či začnou stavět tři tisíce bytů v lokalitách bývalých státních výrobních podniků v historických Modřanech. Například parkování těchto nových občanů naší městské části je vcelku dobře vyřešené přímo v novostavbách. Otázka je, jak bude řešena doprava tramvajemi či autobusy do centra. Tramvajový provoz do vybudování Dvoreckého mostu (za mnoho let) nelze navýšit. Úzkým hrdlem tramvajové sítě je křižovatka Výtoň, která již dnes neumožňuje průjezd většího počtu tramvají. Po Dvoreckém mostě by totiž část tramvají mohla odbočit přímo na Smíchov (metro B) a kapacitu tratě v Modřanech by šlo navýšit. Dalších problémů je více, ale o nich příště.
Ing. Svatopluk Semecký
Občané dvanáctky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *